Розмір тексту

У Полтаві у супроводі Полтавського симфонічного оркестру знову співала Марія Максакова

26 червня на сцені Полтавського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. Миколи Гоголя відбувся сольний виступ оперної співачки Марії Максакової. Супроводжував програму Полтавський симфонічний оркестр.

Марія Максакова (мецо-сопрано) — свого часу солістка російських Нової опери, Большого театру, Гелікон-опери, Маріїнського театру. Співала на провідних сценах світу. З серпня минулого року — викладачка академічного вокалу Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України, а з червня нинішнього року — радник ректора Національної музичної академії України ім. Петра Чайковського з міжнародних питань.

У супроводі Полтавського симфонічного оркестру Марія Максакова вже співала раніше. Наприкінці грудня минулого року в рамках програми «Happy New Year» вона виконала арії Тоски з однойменної опери Джакомо Пуччіні, Леонори з «Сили долі» Джузеппе Верді та Хабанери з «Кармен» Жоржа Бізе.

Тоді ж, за словами директора оркестру Михайла Малька, співачку вирішили запросити вже з сольною програмою: «Настільки великим був захват полтавського глядача».

Марія Максакова говорить, що нинішня програма — її сольний дебют:

— Хоча сцена театру вже знайома, репертуар складний. Тому репетиція з дванадцятої години до другої, перерва — п’ять хвилин, а потім все спочатку — до шостої вечора. Велика програма. Це дуже відповідально. Аншлаг зобов’язує.

У першій частині програми Максакова виконала оперні арії Леонори з «Сили долі» та Каватіни Абігайль з «Набукко» Верді, Тоски з «Тоска» та Манон «Манон Лєско» Пуччіні, а також сцени та арії Лізи з опери «Пікова Дама» Чайковського.

Другу частину склав репертуар українською. Це сцена Оксани з опери «Запорожець за Дунаєм» Семена Гулака-Артемовського та народні пісні «Ой не світи, місяченьку», «Ой я знаю, що гріх маю», «Ніч яка місячна». Остання прозвучала навіть двічі — вдруге її виконували і глядачі. Стоячи.

Співачка розповідає, що підготувати українськомовний репертуар допомогла викладачка Національної музичної академії України Марія Стеф’юк:

— Саме вона запропонувала почати співати в Національній опері українською. Бо те, що співаю іншими мовами, вже всі знають. Таким дебютом і стала в квітні партія Оксани. Допомогло, певно, і буковинське коріння. А ще люблю українську кухню. Також вже десятий рік допомагає мені в мові і побуті Людмила з Вінниці. Ще в Москві «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського разом читали. А з 5 до 25 років в мене була Ірина — учениця моєї бабусі. Напівполька-напівукраїнка. Тому Україна завжди зі мною.

Художній керівник Полтавського симфонічного оркестру, диригент Віталій Скакун зазначає, що працювати з Марією Максаковою дуже легко: 

— Я розумію її з півслова, вона мене теж. Якщо поїдемо Україною, міста-мільйонники — наші. Завдяки чистоті виконання.

А також, як вважає директорка Департаменту культури та туризму Полтавської ОДА Валентина Вождаєнко, — надзвичайній сценічній культурі Марії Максакової. Саме завдяки ініціативі Вождаєнко стала можлива співпраця співачки з Полтавським симфонічним оркестром. У програмі вечора прозвучали й інструментальні твори у виконанні оркестру.

6 липня Марія Максакова у супроводі Полтавського симфонічного оркестру співатиме на купальських іграх у Гоголево Шишацького району.

Тетяна СУШКО

Полтавщина:

Запропонувати тему