Розмір тексту

Верховна Рада просить ввести санкції проти власників 112-го та NewsOne: як голосували полтавські нардепи

Верховна Рада запропонувала РНБО ввести санкції проти власників 112-го та NewsOne — більшість полтавських нардепів не голосували

Сьогодні, 4 жовтня, Верховна рада України внесла на розгляд Ради нацбезпеки пропозиції щодо введення санкцій проти власників телеканалів «112» та «NewsOne». Якщо РНБО застосує санкції, то компаніям, які володіють каналами анулюють ліцензії, заблокують активи тощо. Це призведе до зникнення їх з ефіру.

Проект Постанови про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) № 9157 за авторством 16 депутатів зареєстрували учора, 3 жовтня. Ініціаторами постанови стали нардепи:

  • Олександр Опанасенко («Самопоміч»);
  • Олег Медуниця («Народний фронт»);
  • Сергій Висоцький («Народний фронт»);
  • Мустафа Найєм («БПП»);
  • Єгор Соболєв («Самопоміч»);
  • Тетяна Ричкова («БПП»);
  • Світлана Заліщук («БПП»);
  • Михайло Бондар («Народний фронт»);
  • Ігор Лапін («Народний фронт»);
  • Андрій Денисенко (позафракційний);
  • Юрій Тимошенко («Народний фронт»);
  • Тетяна Чорновол («Народний фронт»);
  • Андрій Левус («Народний фронт»);
  • Микола Величкович («Народний фронт»);
  • Павло Кишкар (позафракційний);
  • Остап Єднак (позафракційний).

За добу проект встигли опрацювати в комітетах та винести на розгляд Верховної Ради України. Постанову підтримало 229 депутатів, двоє з яких — від полтавських округів. Цього стало достатньо для прийняття рішення. Решта полтавських народних депутатів були відсутні або не голосували.

ОкругДепутатФракціяГолосування
144Сергій КаплінБПП «Солідарність»Відсутній
145Юрій БубликПозафракційнийНе голосував
146Юрій ШаповаловВідродженняНе голосував
147Олег КулінічВідродженняВідсутній
148Костянтин ІщейкінБПП «Солідарність»За
149Андрій РекаНародний ФронтЗа
150Костянтин ЖевагоПозафракційнийВідсутній
151Руслан БогданВО «Батьківщина»Відсутній

Полтавські нардепи в ефірах 112-го та NewsOne

Зазначимо, що Юрій Бублик, який відмовився голосувати за чи проти цього рішення, ще три тижні тому у прямому ефірі телеканалу «NewsOne» назвав його ж «рупором Кремля в Україні». Він заявив, що канал необ’єктивно висвітлює новини і припустив, що колись українці прийдуть і «спалять цю хату». Суперечка між ним та журналістами дійшла до того, що ведучий попросив запрошеного нардепа піти.

Скандал с гостем в программе "Утро на NEWSONE" – ведущим пришлось прекратить прямой эфир 18.09.18

Згідно з текстом постанови, Верховна Рада схвалила та внесла на розгляд Ради національної безпеки і оборони пропозиції щодо застосування до семи юридичних осіб персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій).

До переліку потрапили юридичні власники телеканалу «112»:

  • ТОВ «Аріадна ТВ»;
  • ТОВ «Новий формат ТВ»;
  • ТОВ «ТВ Вибір»;
  • ТОВ «Телерадіокомпанія «112-ТВ»;
  • ТОВ «Лідер ТВ»;
  • ТОВ «Партнер ТВ».

Ці фірми пов’язують із олігархом Віктором Медведчуком.

Також у переліку власник телеканалу «NewsOne» ТОВ «Новини 24 години». За твердженнями ЗМІ, компанія пов’язана з олігархом Андрієм Портновим.

Нардепи запропонували РНБО застосувати до них такі санкції як:

  • блокування активів — тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
  • запобігання виведенню капіталів за межі України;
  • зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань;
  • анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;
  • заборона користування радіочастотним ресурсом України;
  • обмеження або припинення надання телекомунікаційних послуг і використання телекомунікаційних мереж загального користування;
  • повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції»;
  • заборона видачі дозволів, ліцензій Націбанку на здійснення інвестицій в іноземну державу, розміщення валютних цінностей на рахунках і вкладах на території іноземної держави;
  • припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;
  • заборона передачі технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності;
  • припинення культурних обмінів, наукового співробітництва, освітніх та спортивних контактів, розважальних програм з іноземними державами та іноземними юрособами;
  • інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим Законом України «Про санкції».

Причиною такої пропозиції стало те, що, на думку нардепів, канали «112» та «NewsOne» контролюють українські олігархи, які мають безпосереднє відношення до лобіювання інтересів держави-агресора Російської Федерації на території України. Зокрема через ці ЗМІ вони нібито розповсюджують деструктивні пропагандистські впливи, наслідують дискурсивні практики російської імперсько-шовіністичної пропаганди та поширюють ідеології тероризму.

Рішення нардепів прокоментував голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко. На його думку, все виглядає так, що фактично Верховна Рада збирається скасувати чинне законодавство щодо українських медіа або свідомо закликає його ігнорувати.

— Одна справа — звертатися до Ради нацбезпеки і блокувати російських юросіб та російські медіа, а інша — медіа, які працюють в українському правовому полі. Це українські підприємства, які виконують вимоги законодавства. І Нацрада з питань телебачення і радіомовлення і є їхнім регулятором. Я вважаю, що, на сьогодні, це більше політичне рішення. Воно не повинне призводити до прямої дії, бо це буде прецедент, коли українські медіа блокуватимуться у позазаконній площі, — сказав Сергій Томіленко.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»

Останні новини

Полтавщина:

Запропонувати тему