Ні драми без конфлікту. У Полтаві створюють клуб молодих сценаристів
19 березня у малому актовому залі ПНПУ відбулася третя лекція клубу сценаристів «Projector». Цього разу для полтавців, яким цікава сфера кіно, режисер театру «Т.АКТ» Олена Суптеля розповіла про мистецтво драматургії.
Попередні лекції проекту стосувалися повноцінного сприйняття фільму та психологічних аспектів кінематографу.
Режисер театру «Т.АКТ» Олена Суптеля закінчила ПНПУ ім. В.Г. Короленка. Наразі дівчина навчається у Харківському національному університеті мистецтв ім. І.П. Котляревського. На рахунку театру, яким керує Олена, три постановки — «Пером і пензлем» (життя Тараса Шевченка), «Ідіот» за романом Достоєвського та «Перехожий» (про Василя Симоненка).
Слухачі дізналися про теорію драми, про те, яким, за Арістотелем, має бути художній твір (цілісним, ефектним і гармонійним). Багато уваги Олена приділила поняттю конфлікту, адже це обов’язкова складова будь-якої драми. Також на лекції розглянули частини композиції драматичного твору (експозиція, наростання дії, кульмінація, розв’язка).
Розповівши теоретичні аспекти, Олена Суптеля також поділилася особливостями роботи над постановками «Т.АКТ». Свого часу прочитавши роман Достоєвського «Ідіот», дівчина зрозуміла, що не може не поставити цей літературний твір. Але оскільки обсяг книг був дуже великий для постановки, то довелося взяти лише основні сюжетні лінії та героїв. Тобто один жанр літератури (роман) перетворювався в інший (драму).
Вистава «Пером і пензлем»
Олена Бублик та Михайло Кишкань — частина театру «Т.АКТ» | Фото: Микита Крижанівський
Суптеля вважає, що будь-яку ідею можна передати через конфлікт, якщо майстерно до цього підійти.
Опісля лекції організатор клубу сценаристів «Projector» Олег Бондаренко провів перше заняття. На нього залишилися ті, хто хоче навчитися працювати над власними сценаріями.
Бондаренко пояснив цілі «Projector». До клубу може долучитися будь-хто: головне — дисципліна і мотивація писати сценарії, вчитися, щоб робити це краще, показувати їх колегам і обговорювати роботи інших.
До наступного заняття учасники мають подумати, над чим саме хочуть працювати (тема, жанр) та зробити кілька вправ на розвиток самодисципліни. Також вони мають прочитати книгу сценариста Роберта Маккі «Історія на мільйон».
, незалежне мистецьке об’єднання «Magnum Opus»