Розмір тексту

Краєзнавчий музей заплатив 184 тис. грн за VR-розробку про Далекий Схід і Стародавній Єгипет

Для експозиції краєзнавчого музею у Полтаві розробили додаток віртуальної реальності під Oculus Quest 2 за 184 тис. грн

Полтавський краєзнавчий музей ім. Василя Кричевського заплатив наприкінці грудня 184 тис. грн за створення віртуальної реальності для двох вітрин: «Далекий Схід» і «Стародавній Єгипет», що розташовані у скарбниці. Розробку виконав ФОП Голота Олег Володимирович. Про це «Полтавщині» стало відомо з порталу Prozorro.

Замовлення на цю VR-розробку краєзнавчому музею вдалося оформити лише з четвертої спроби. На перший тендер не заявилося жодного учасника, а два наступних — оголошених у вересні та жовтні минулого року — провалилися. Пропозиції чотирьох учасників (по 2 ФОПи в кожному конкурсі) відхилили, бо вони не надали частину необхідних документів і порушили процедури.

11 грудня музей знизив очікувану вартість до 184 тис. грн й оголосив четвертий тендер. На конкурс подався тільки Олег Голота, який вже брав участь у попередніх торгах. Оскільки закупівля проводилася за спрощеною процедурою, після перевірки документів, із ним уклали договір.

Угоду підписали 24 грудня — з терміном дії до 31 грудня 2021-го. Але акти виконаних робіт головний зберігач фондів Тамара Кондратенко підписала того ж дня — 24 грудня. І в той самий день ФОП Голота отримав повну оплату за свою роботу.

Вочевидь, розробку Олег Голота виконав ще до укладання договору, а всі необхідні документи і проводки підписали пізніше. За 184 тис. грн він, зокрема, розробив сценарій та логіку VR-додатку, виконав його програмування, створив графічний інтерфейс, змоделював, текстурував й анімував 3D-об’єкти, створив спецефекти, розробив додаток й інтегрував його до гарнітури Oculus Quest 2, протестував його, а також навчив працівників музею усім цим користуватися.

Згідно з попереднім сценарієм, цей додаток має містити сцену з оточенням і 3D-копіями експонатів. Відвідувач опинятиметься у відповідній історичній епосі, а довкола нього будуть 3D-зображення експонатів, які він має використовувати відповідно до сценарію життєвої ситуації того часу.

Як пояснила заступниця директора краєзнавчого музею Катерина Бабіч, розроблена віртуальна реальність передбачає не тільки з огляд, а й взаємодію з предметами в гробниці — така собі гра.

У вітрині «Стародавній Єгипет» відвідувачі зможуть побачити гробницю заможної на той час людини, а також виконати завдання: розставити предмети на свої місця, розгадати всі таємниці фараона та знайти вихід з гробниці. Цікавість у тому, що більшість предметів знаходяться в натурному вигляді в експозиції і людина зможе мати не тільки уявлення, а і побачити місце їх розташування у гробниці.

Біля вітрини «Далекий Схід» відвідувач зможе спробувати себе у ролі учня школи японського фехтування кендо, пройти шляхом самурая та оволодіти мистецтвом японського фехтування. Гра також підв’язана під ті речі, які представлені у відділі.

VR-окуляри Oculus Quest 2 краєзнавчий музей отримав у серпні цього року. З придбанням тоді допомагав той самий Олег Голота. До речі, упродовж наступного року він має надавати гарантійну підтримку своєї розробки, а також допомогти в презентації. Скористатися нею відвідувачі зможуть лише після відкриття експозиції — коли музей почне поступово пускати відвідувачів. Зараз він повністю закритий через реставрацію.

Нагадаємо, що Олег Голота також займався створенням доповненої реальності в експозиції заповідника «Поле Полтавської битви» та в музеї Панаса Мирного. А в листопаді у музеї Короленка презентували доповнену реальність, завдяки якій можна переглянути і сфотографуватися із віртуальними моделями родини письменника. AR-розробку виконала команда з чотирьох IT-шників, один з яких — полтавець Володимир Колбаса. Ця команда також намагалася отримати замовлення від краєзнавчого музею, але пропозицію відхилили.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»

Останні новини

Полтавщина:

Наш e-mail:

Телефони редакції: (095) 794-29-25 (098) 385-07-22

Реклама на сайті: (095) 750-18-53

Запропонувати тему