Сучасне мистецтво Полтави у 2018 році
«А ось у мене син/брат/друг шось схоже робить...» — одна з найчастіше лунаючих фраз у галереї Jump.
Лише за кількома простими вигуками та коментарями можна простежити зміну в сприйнятті мистецтва населенням. Працюючи в галереї сучасного мистецтва можна споглядати як на очах змінюється ставлення широких верств населення до іноді складних, а іноді й незрозумілих на перший погляд інсталяцій, перформансів та іншого арту.
Вісімнадцятий для галереї Jump видався досить насиченим та плідним. Навесні вдалося запросити до Полтави режисера Влада Троїцького (Засновник і художній керівник театру Дах, гурту Дахабраха, фрік-кабаре Dakh Daughters, лялькового кабаре ЦеШо, проекту NOVAOPERA, засновник і президент фестивалю ГОГОЛЬФЕСТ).Концерт його нового проекту «ЦеШо» відбувся у залі лялькового театру. Мікс музичного та театрального шоу відвідали більше ніж триста полтавців.
Продовжуючи дослідження місцевого неформального мистецтва відбулася виставка Сергія Звенигородського (Маріо). Проект став результатом аналітичної роботи й теоретичного осмислення полтавського андеграундного візуального мистецтва 90-х, як окремого явища в локальній історії. Виставка супроводжувалась рядом мистецтвознавчих публікацій, що проливали світло на структуру та особливу поетику художника та його оточення.
Останнім виставковим проектом року стала експозиція «Предмети» художників Гамлета Зінківського та Bob Basset. Працюючи у зовсім різних напрямах мистецтва художники поєднали дві різні тактики спілкування із здавалося б звичайним об’єктом. Колекція ножиць Гамлета, що збиралась понад 12 років, вступила в діалог зі шкіряними масками Bob Basset , що приймали участь у фешн показах Givenchy, виступах та зйомках кліпів гуртів Metallica та Slipknot.
Окремим досягненням року можна вважати запуск гранту для молодих художників Jump Gallery Grant 2018. У конкурсі взяли участь більш ніж 30 художників зі всієї країни. Головний приз, у розмірі 30000 грн., здобула мисткиня Катерина Радченко з проектом «Поштова скринька № 28».
Цьогорічна тема гранту — «Заправка в пустелі» — була присвячена роздумам про периферійні зони: специфіку життя та співвідношення з центром. За результатом дослідження та проектом-переможцем можна буде слідкувати у наступному році.
І хоча пустеля — це образ пов’язаний з самотністю, кожен з цьогорічних проектів частково мав на меті трансформувати ії в щось менш культурно засушливе. Чи з’явиться життя навколо заправки? Побачимо вже зовсім скоро.
З повагою та любов’ю,
.