Розмір тексту

В Опішному відбувся творчий вернісаж КЕРАМОрезидентів

Вернісаж виставки Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко відбувся в теплому колі перших глядачів — друзів, рідних, викладачів

У Мистецькій галереї Національного музею-заповідника українського гончарства відбулася презентація другої персональної виставки молодих художників-керамістів Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко «Близнюк. Літвіненко. Кераміка. V.2.0». Це підсумок тривалої напруженої творчої роботи в КЕРАМОрезиденції в Опішному.

Учасниця КЕРАМОрезиденції 2014 року — художник-кераміст Аліна Літвіненко

Талановиті мисткині — випускниці Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка, вперше представили свої мистецькі здобутки в статусі самостійних керамістів. Цьогоріч, будучи студентами-випускниками, вони експонували свою першу персональну виставку, тож нинішній вернісаж має примітку «V.2.0» (версія друга).

Упродовж останніх років Зінаїда Близнюк та Аліна Літвіненко неодноразово були учасницями й переможцями численних мистецьких конкурсів, ініційованих Музеєм гончарства. Тому участь у КЕРАМОрезиденції стала наступним закономірним етапом співпраці з унікальним в межах України музейним закладом. Цей новий для молодих керамісток досвід дав можливість продовжити роботу над формуванням власного мистецького стилю, розкрити творчий потенціал, втілити свої ідеї в матеріалі.

Вернісаж виставки Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко відбувся в теплому колі перших глядачів — друзів, рідних, викладачів Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка, співробітників Національного музею-заповідника українського гончарства та Інституту керамології — відділення Інституту народознавства НАН України, майстрів народного мистецтва Опішного, сучасних художників-керамістів та поціновувачів мистецтва кераміки.

— Сьогодні вони заявляють про себе як про абсолютно самобутніх, уже сформованих художників-керамістів, які мають своє творче обличчя, які мають власне уявлення про навколишній світ. І ці свої уявлення, свої робочі знання, вони намагаються втілити в глину, — так презентував творчість Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко директор Інституту керамології — відділення Інституту народознавства НАН України, доктор історичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України Олесь Пошивайло.

Чимало теплих слів звучало на адресу Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко. Зокрема, викладач Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка, художник-кераміст Інна Гуржій так охарактеризувала своїх колишніх студенток: «Дівчата завжди мали яскраві й самобутні ідеї, тому хотілося їм просто допомогти. Це художники, які вже склалися за час навчання в університеті». А старший викладач Кафедри культурології та методики викладання культурологічних дисциплін Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка, кандидат мистецтвознавства Тетяна Зіненко зауважила, що Музей гончарства, побачивши в дівчатах зрілих художників, надав їм можливість самостійного творчого народження. Вітаючи керамістів з плідним творчим ужинком, генеральний директор Національного музею-заповідника українського гончарства Людмила Дяченко побажала творчого натхнення й розквіту їхньому таланту. У цей знаменний для мисткинь день їх переповнювали емоції: «Щиро вдячні Музеєві. Ви дали нам шанс... Для нас це колосальний досвід».

Роботи Аліни Літвіненко й Зінаїди Близнюк позначені оригінальністю світосприйняття й виразною символічністю образів, форм, декору. Мисткині — кожна по-своєму — віднайшли несподівані варіанти стилізації нібито звичайних речей і буденних явищ. Для серії «Форти асоціацій» Зінаїди Близнюк є характерним геометричний мінімалізм, у якому простежується тонка виразна асоціація. У стилі Аліни Літвіненко переважає пластика відтисків частин тіла, наповнена глибоким внутрішнім змістом й особливим теплом. Роботи художників-керамістів засвідчили, що їх творчість — це пошук вічних джерел оновлення мистецтва сучасної кераміки.

Як зауважив Олесь Пошивайло, «твори, представлені на виставці, значною мірою відрізняються від того, що Зінаїда Близнюк і Аліна Літвіненко робили досі. Ці роботи свідчать про те, що дівчата стають іншими, більш дорослими, і серйозно починають ставитися до життя, глибше осмислюють ті процеси, які відбуваються довкола них. Вони починають активно долучати до своїх творів природний світ — рештки тварин, метал, ковані речі, рослини, навіть стільники, що є свідченням синкретичності процесу творення. Це цікавий хід, що урізноманітнює творчі можливості кераміки».

Яскравим доповненням вернісажу стала презентація фільму, відзнятого аудіовізуальною студією «Відродження» Національного музею-заповідника українського гончарства, що зафіксував найцікавіші «робочі» моменти й незвичайні епізоди під час перебування мисткинь у КЕРАМОрезиденції. Присутні поринули в дивовижну атмосферу мистецького світу молодих художників-керамістів. Невід’ємним атрибутом перегляду експозиції стало частування від дівчат — власноруч зварений глінтвейн та запашне печиво.

Перші самостійні кроки Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко до самовираження стали вдалими й отримали підтримку. А це свідчення того, що вони знайшли свій шлях до особистих творчих зенітів та мистецьких олімпів сучасної кераміки.

Виставка кераміки Зінаїди Близнюк та Аліни Літвіненко «Близнюк. Літвіненко. Кераміка. V.2.0» діятиме в Мистецькій галереї Центру розвитку духовної культури Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному до лютого 2015 року. Запрошуємо на відвідини!

Жанна РІЗНИЧЕНКО, інформаційна служба Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному

Останні новини

Полтавщина:

Запропонувати тему