19.01.2012 | 17:28

Олег Дейнека з’ясовує, чи є цензура на «1+1»

Олег Дейнека Олег Дейнека | Фото: dusia.telekritika.ua

Нещодавно відбулося засідання комітету з питань свободи слова і інформації Верховної Ради України, де розглядалося питання: чи є цензура щодо програм «Гроші» та «Особиста справа» на телеканалі «1+1»

Нині у рубриці «Ведучі» на сайті телевізійників є досьє Жана Новосельцева із «Особистої справи», але зникли відомості про його колегу із «Грошей».

Нагадаємо, у грудні ми повідомляли, що нашого земляка і ведучого програми «Гроші» Олега Дейнеку керівництво телеканалу тимчасово відсторонило від роботи. Офіційна причина — через нібито «продавлювання» сюжетів щодо зловживань губернатора Хмельниччини. Олег навіть поставив з цього приводу запитання Віктору Януковичу під час підсумкової прес-конференції Президента України, останнього воно роздратувало.

Трохи згодом на офіційному сайті «1+1» з’явилися повідомлення: щодо журналіста ведеться службове розслідування і він отримає догану. А потім — «редакція програми „Гроші“ ініціюватиме винесення другої догани Олегу». Від чийого конкретно імені опубліковані ці заяви — невідомо. Сам Олег говорить — ніхто із керівництва не ризикнув поставити своє ім’я під ними. З одного боку — його запрошують ознайомитися із своєю доганою, з іншого — він усе ще штатний співробітник телеканалу, за що отримує зарплатню.

«Парламентський комітет з питань свободи слова змусив адміністрацію «1+1» прийти на наступне засідання і відповісти за зникнення з телеефіру обох програм Департаменту журналістських розслідувань — «Гроші» і «Особиста справа» — таке повідомлення нещодавно з’явилося у соціальних мережах.

— Я не можу стверджувати, що мене гноблять. Але заяви на сайті підписані невідомо ким і ніхто з керівництва телеканалу не бере на себе відповідальність за їхню появу. Хто проводив службові розслідування — також невідомо, — сказав нам Олег Дейнека.

За його словами, на засіданні Комітету з’ясувалися дивні речі. Зокрема, про те, що програми Новосельцева будуть виходити у «покращеному вигляді», а Жан про це нічого не знав.

Нам поки що невідомо, чи вдалося зустрітися Олегу Дейнеці із генеральним директором телеканалу «1+1» Олександром Ткаченком, аби з’ясувати непорозуміння і поновити виходи програми «Гроші». За словами Олега, шеф його просто ігнорує. До того ж останнє журналістське розслідування мало вийти в ефір 17 січня, але не вийшло, а останнє відео програми «Гроші», розміщене на сайті «1+1», датується 27 грудня 2011 року.

За словами Олега Дейнеки легко перевірити, чи причетний до цензури на телеканалі Олександр Ткаченко. Журналіст розслідує діяльність Одеської кіностудії у 2005-2009 роки. Саме у ті часи нею керував Олександр Ткаченко. Зокрема, у ті роки кіностудія продала за тисячу гривень танк на ходу, який використовувався при зйомках фільмів про ВВв. «Якщо ця програма вийде в ефір — у нас цензури немає», — вважає Олег.

Тим часом відбуваються політичні метаморфози із Комітетом з питань свободи слова і інформації. Днями Верховна Рада відправила БЮТівця Андрія Шевченка у відставку з посади його голови. Як повідомляє «Телекритика», нардеп переконаний, що «цей крок має „політичні мотиви і персональні“. Втім, у БЮТ не здаються і заявляють, що повторно висуватимуть кандидатуру Шевченка на очільника комітету. Водночас у ПР наголошують, що Шевченка в жодному разі не підтримають. А поки Комітет залишається без голови, ним керуватиме в. о. від ПР Олена Бондаренко, яка в історії з відкликанням Шевченка завзято виконувала функцію прокурора». За словами Андрія Шевченка, «Партія регіонів захотіла встановити контроль над Комітетом по свободі слова, і для цього була використана рейдерська схема з грубим порушенням регламенту».

На тлі цих подій ситуація з Олегом Дейнекою з боку виглядає не дуже красивою: можливо, дається взнаки «неправильне хмельницьке запитання» до Президента? Сам журналіст іншої думки, але... Відомо, що Олександр Ткаченко пишається тим, що його серед п’яти журналістів запросили в гості до Віктора Януковича у резиденцію «Межигір’я» в червні 2011 року, хоча монтаж і корекцію змісту передач повністю контролювала сторона Президента. «Всі присутні були про це попереджені і по суті, ці журналісти віддали Адміністрації Президента свою репутацію, ім’я і обличчя у тимчасове користування» (цитата зі слів журналіста Мустафи Найєма).

Анна ДОВГОШЕЙ, «Полтавщина»

Суспільство