7.07.2011 | 15:41

Різдво Іоанна Хрестителя: працювати не гріх

Різдво Іоанна Хрестителя: працювати не гріх Різдво Іоанна Хрестителя: працювати не гріх | Фото: Віолета Скрипнікова

Сьогодні православні відзначають Різдво Іоанна Хрестителя

Святкові богослужіння у храмах Полтавщини з цієї нагоди відбулися вчора ввечері та сьогодні зранку. Якихось особливих дійств на Різдво Іоанна Хрестителя за церковними канонами не передбачено.

— В ідеалі треба звечора 6 липня піти в храм на богослужіння, помолитися, прийти додому, повечеряти, відпочити, якщо є якісь свої справи, зробити їх, прочитати вечірнє правило й лягти спати, а зранку прийти на літургію, — говорить єпископ Полтавський і Кременчуцький Федір. — Усенічної з 6 на 7 липня не служать. Це історично всенічні бдіння відбувалися традиційно на свята, напередодні неділі. У сучасних умовах цього переважно не дотримуються. І Різдво Іоанна Хрестителя не виняток.

Хоча те, що Церква вшановує пам’ять цього мученика не тільки в день смерті, а й у день народження, засвідчує особливе ставлення до нього.

— Фактично він останній пророк Старого Завіту, він останнім пророкував прихід Христа. Про це йдеться в Старому Завіті. Він ніби на межі Завітів, бо вже в Новому згадується, що загинув мученицькою смертю. Тому церква називає Іоанна Предтечу й останнім пророком, і першим мучеником за Христа. Це дивовижна людина. Часто його зображують на іконах із крилами, як ангела, засвідчуючи його рівноангельске життя. Іоанн Хреститель жив, як ангел, у своїх думках, трудах, словах, його образ викликав і подив, і потяг. Навіть Ірод Антипа, який ув’язнив пророка й потім у своєму безумстві наказав відрубати йому голову, приходив до нього таємно й слухав його слово, — розповідає Владика.

Єпископ Полтавський і Кременчуцький ФедірЄпископ Полтавський і Кременчуцький Федір

Що ж до праці на Різдво Іоанна предтечі, то, як каже священик, сама по собі праця не є гріхом, гріхом є лінивство.

— Але люди повинні розумно розпоряджатися своїм часом. Бог заповідав: є шість днів для праці й один для відпочинку. Цей день треба віддати Богу. У християнській традиції так і склалося. Такий день називається святом (бо «святе»). У цей день працювати не потрібно, його треба віддати Богу — піти у храм на молитву, відпочити, провести день благочестиво, подумати над життям. Якщо людина не буде працювати, але проведе день у ледарстві, п’янстві — користі особливої не буде. Звичайно, працювати в цей день не треба, але не тому що гріх, а тому що треба віддати належне Богу, — зауважує єпископ Полтавський і Кременчуцький Федір.

Віолета СКРИПНІКОВА, «Полтавщина»

Суспільство